Positieve impact met beton en water
Beton en waterbouw: dat klinkt niet alleen groot, dat is het vaak ook. Bovendien hebben de projecten ook regelmatig behoorlijk wat impact op de omgeving. Die laatste impact willen we zo klein mogelijk houden. K_Dekker vervangt bruggen, herstelt kademuren en realiseert meerlaagse, ondergrondse parkeergarages. Stuk voor stuk projecten waarvoor wegen (deels) moeten worden afgesloten en waarbij regelmatig groot materieel wordt ingezet. Bewust bouwen, met oog voor de belangen van de omgeving en voor de nodige details, is een must.
Innovatie en duurzaamheid spelen ook bij beton- en waterbouw een grote rol. K_Dekker weet zich als veelzijdige en vooruitstrevende aannemer op dat vlak te onderscheiden met slimme oplossingen en milieuvriendelijke technieken die het verschil maken voor het eindresultaat. Tijd is geld, altijd, en dat geldt zeker bij grote beton- en waterbouwprojecten.
Mooie uitvinding
Werken in havens waar de business 24/7 ‘gewoon’ doorgaat, betekent goed opletten. Qua planning, qua timing en qua logistiek. Bij herstel of restauratie van kademuren is elke tijdwinst relevant. Hoe sneller de betreffende kade weer in gebruik kan worden genomen, hoe beter. Met de uitvinding van de Kade Deksloof Behandel Installatie, kortweg KD_BI, komt K_Dekker tegemoet aan die wens van opdrachtgevers.
Met een KD_BI wordt een stuk damwand omsloten, zodat het water kan worden weggepompt en er een droge werkvloer wordt gecreëerd. Met klimaatbeheersing worden de temperatuur en luchtvochtigheid in de KD_BI zo gereguleerd dat we de damwand optimaal kunnen stralen en vooral opnieuw coaten. De KD_BI (10 meter breed, 2 meter diep en 9 meter hoog) heeft twee werkvloeren, een overkapping en verlichting. Een slabber aan de onderkant voorkomt dat spoelwater en gruis in het water komen. Met een geïntegreerde hijsconstructie wordt dat afval makkelijk afgevoerd. Zandstralen, schoonspuiten en coaten van de kadewand: alles gebeurt vanuit de KD_BI op een snelle, makkelijker en milieuvriendelijke manier.
Op andere locaties aan het water zetten we onze eigen transportboot in, of werken onze medewerkers vanaf het water, op een ponton of een boot. In een drukke binnenstad of op een krappe bouwlocatie wel zo makkelijk!
Ondergronds
Bij ondergrondse betonnen (en stalen) constructies komt het vaak aan op complexe rekenkunde. Hoe slimmer je dat aanpakt, hoe meer ruimte je overhoudt. En hoe duurzamer het eindresultaat. Zeker vanuit bovengronds perspectief gezien is dat dubbele winst. Dankzij onze ervaringen met het bouwen van parkeergarages, fietsenstallingen, tunnels, gemalen en duikers en dankzij onze multidisciplinaire, veelzijdige aanpak halen we bij K_Dekker het maximale uit elk (ondergronds) betonnen project. Dankzij innovatieve technieken zoals trillingvrij heien en drukken van damwanden minimaliseren we de hinder voor omwonenden en andere gebruikers van de directe omgeving van het bouwproject.
Prefab gangbaar
Prefab is steeds gangbaarder, ook in de betonbouw. Nieuwe transport- en hijstechnieken maken het mogelijk om enorme betonbalken en kanaalplaten op locatie in te passen. Productie van de betonnen elementen kunnen we onder gecontroleerde omstandigheden (laten) uitvoeren – dat komt de timing van het project alleen maar ten goede.
Beton en waterwerk staat niet altijd gelijk aan groot, hoekig en rechttoe-rechtaan. Onze medewerkers houden zich bezig met de restauratie van monumenten, van klassieke sluizen, bouwen bruggen en herstellen kademuren, werken aan gemalen, riolen en steigers en berekenen en realiseren betonfundaties voor windmolens en kraanopstelplaatsen.