De eerste betonstort van pijler Spaarnebrug
Vervangen pijler Spaarnebrug
Gepubliceerd op 22 februari 2016
Na maanden hulpconstructies aanbrengen, installaties ombouwen, slopen en de definitieve fundering aanbrengen is het eindelijk zover, de eerste betonstort van de pijler Spaarnebrug is een feit. Door middel van een betonpomp vanaf de kant wordt met ruim 30 meter slang, welke door en over de hulpconstructie loopt, beton gestort. In verband met het verhardingsproces wordt het beton verwarmd in een tent, zodat na 10 dagen de volgende betonstort plaats kan vinden.
De komende weken wordt er 6 รก 7 dagen per week hard gevlochten, bekist en beton gestort, zodat over 6 weken de laatste betonstort plaats kan vinden tijdens een buitendienststelling. Tijdens en na het betonwerk wordt werkt aan het afbouwen van de pijler, waardoor de pijler zijn uiteindelijke vorm krijgt. Als de laatste betonstort erop zit, heeft K_Dekker bouw & infra b.v. in 2,5 maand het complete betonwerk van de nieuwe pijler gerealiseerd.
PROJECTINFORMATIE
Vervangen pijler Spaarnebrug
Haarlem
Een van de pijlers van de Spaarnebrug heeft K_Dekker compleet vernieuwd. De pijler is binnen tien maanden (en zeven buitendienststellingen) volledig gesloopt en opnieuw opgebouwd, zonder het boot- en treinverkeer te belemmeren. Dankzij de hulpconstructie kon de trein gewoon blijven rijden tijdens de werkzaamheden.