De garage moest groter én duurzamer worden (beter gezegd: energieneutraal) en het werk moest ook nog eens zo snel mogelijk gedaan. Dat kan alleen met een heel efficiënt team dat veel kennis heeft, enorm gemotiveerd is om te slagen én dat de drive heeft om te blijven zoeken naar innovatieve oplossingen.
Coördinatie
Tijdens het project is intensief samengewerkt met nevenaannemers voor E&W en garagespecifieke installaties – K_Dekker coördineerde alles. Met onderaannemers, nevenaannemers, opdrachtgever en architect is K_Dekker voor de uitvoering twee bij elkaar gekomen om een zogenaamde pull-planning te maken. Die moest ervoor zorgen dat:
• uitgangspunten van opdrachtgever en architect werden gedeeld;
• raakvlakken tussen activiteiten onderling optimaal werden afgestemd;
• knelpunten eerder werden gesignaleerd en zichtbaar voor opdrachtgever werden, waardoor daar sneller en beter op geanticipeerd kon worden;
• optimale oplossingen werden aangedragen;
• draagvlak werd gecreëerd en verwachtingen werden uitgesproken over het eindresultaat.
Heel concreet betekende dit een vermindering van de faalkosten en verkorting van de doorlooptijd van dit project. Het resultaat: een nagenoeg energieneutrale autogarage, de meest duurzame in Nederland.
Fases en doorstroming
Het totale project is gefaseerd uitgevoerd. In de eerste fase is de Audi showroom verbouwd en uitgebreid, waardoor deze nu bijna twee keer zo groot is als eerst. Tijdens de tweede fase is de voormalige Audi showroom omgebouwd tot een Seat/Skoda showroom, terwijl de bedrijfsvoering gewoon doorging. Tenslotte is de voormalige Seat/Skoda showroom in de derde fase aangepakt: daarvan is een occassion centrum gemaakt.