Alles in de straat is vernieuwd: de bestrating, bruggen, fundering, kabels en leidingen en het tramspoor. Max Bögl heeft dit laatste deel van project “De Rode Loper” aangenomen en K_Dekker is als bindend onderaannemer aangesloten tijdens de tenderfase. Brug 30 over de Herengracht, Brug 41 over de Keizersgracht en Brug 70 over de Prinsengracht heeft K_Dekker deels of geheel vervangen. De bruggen over de Herengracht en Keizersgracht zijn rijksmonumenten en dateren uit de 18e eeuw.
Bereikbaarheid blijft
De Vijzelstraat is een doorgaande route vanaf het Damrak richting de Ferdinand Bolstraat. Een winkelstraat met veel verkeer. Auto’s trams, fietsen en winkelend publiek, alles kom je er tegen. De straat en de winkels blijven bereikbaar voor auto’s fietsers en voetgangers. Behalve de tram, die zal 15 maanden niet over deze route heeft gereden, maar onder de straat ligt een goed alternatief: de Noord/Zuidlijn. Het werk aan de bruggen is zoveel als mogelijk vanaf het water uitgevoerd (net als bij het vervangen van de kademuren Prinsengracht), zodat de overlast op straat zo min mogelijk is. Zelfs onze vaklieden komen niet met werkbussen/auto’s op de werkplek, maar komen en gaan elke dag met een boot.