HOME | PROJECTEN | _INFRA | VERVANGEN DRIE (MONUMENTALE) BRUGGEN VIJZELSTRAAT

VERVANGEN DRIE (MONUMENTALE) BRUGGEN VIJZELSTRAAT

AMSTERDAM

PDF

Een drukke winkelstraat die veiliger, ruimtelijker en overzichtelijker wordt. De Vijzelstraat in Amsterdam wordt compleet opnieuw ingericht. K_Dekker gaat in onderaanneming van Max Bögl in deze straat drie, waarvan twee monumentale bruggen (geheel of deels) vervangen, inclusief de restauratie werkzaamheden aan de monumentale onderdelen (metselwerk, natuursteen en smeedwerk). Twee daarvan zijn zelfs een Rijksmonument en dateren uit de 18e eeuw.


Amsterdam 30 juni 2021 > 10.000.000 Max Bögl Nederland BV

VERVANGEN DRIE (MONUMENTALE) BRUGGEN VIJZELSTRAAT

OMZET > 10.000.000
CONTRACTVORM UAV-GC
OPDRACHTGEVER Max Bögl Nederland BV
ARCHITECT Restauratiearchitectuur BBM
OPLEVERDATUM 30 juni 2021
STATUS In realisatie
LOCATIE Amsterdam

Alles in de straat wordt vernieuwd: de bestrating, bruggen, fundering, kabels en leidingen en het tramspoor. Max Bögl heeft dit laatste deel van project “De Rode Loper” aangenomen en K_Dekker is als bindend onderaannemer aangesloten tijdens de tenderfase. Brug 30 over de Herengracht, Brug 41 over de Keizersgracht en Brug 70 over de Prinsengracht zal K_Dekker deels of geheel gaan vervangen. De bruggen over de Herengracht en Keizersgracht zijn rijksmonumenten en dateren uit de 18e eeuw.

Bereikbaarheid blijft

De Vijzelstraat is een doorgaande route vanaf het Damrak richting de Ferdinand Bolstraat. Een winkelstraat met veel verkeer. Auto’s trams, fietsen en winkelend publiek, alles kom je er tegen. De straat en de winkels blijven bereikbaar voor auto’s fietsers en voetgangers. Behalve de tram, die zal 15 maanden niet over deze route rijden, maar onder de straat ligt een goed alternatief: de Noord/Zuidlijn. Het werk aan de bruggen zal zoveel als mogelijk vanaf het water worden uitgevoerd (net als bij het vervangen van de kademuren Prinsengracht), zodat de overlast op straat zo min mogelijk is. Zelfs onze vaklieden komen niet met werkbussen/auto’s op de werkplek, maar komen en gaan elke dag met een boot (zie foto).

NIEUWS OVER DIT PROJECT

Bouwbericht 2021

Ons nieuwste Bouwbericht is uit! In deze nieuwe editie nemen wij u mee in de veelzijdigheid van ons familiebedrijf. Innovatie, duurzaamheid, circulair bouwen, kleine en grote projecten, alles komt voo...
Lees verder

K_Dekker in The New York Times

K_Dekker goes America! Zonder gekheid, maar we zijn natuurlijk best trots dat we ‘The New York Times’ hebben ‘gehaald’! Voor dit Amerikaanse dagblad is een artikel geschreven o...
Lees verder

Laatste betonstort uitgevoerd bij de brug over de Herengracht

Afgelopen week is de laatste betonstort uitgevoerd bij de brug over de Herengracht, één van de drie bruggen die door K_Dekker wordt vernieuwd in opdracht van Max Bögl Nederland B.V. voor Gemeent...
Lees verder

Beloning voor veilig gedrag

Veiligheid is een zeer belangrijke pijler in de ontwikkelingsstrategie van K_Dekker. We staan inmiddels op trede 3 van de Veiligheidsladder en hebben de ambitie hierin door te groeien. Stappen richtin...
Lees verder

Meewerken aan een duurzame toekomst met de Skoon Box

Gemeente Amsterdam bouwt net als K_Dekker aan een duurzame toekomst. Voor het ‘programma varen’ van de gemeente werken wij op ons project in de Vijzelstraat daarom graag mee aan een innovatieve p...
Lees verder

Transport over het water: geen schade aan kades en bruggen

In de binnenstad van Amsterdam drie historische bruggen – waarvan twee monumentale – van a tot z opknappen en vrijwel helemaal in oude luister herstellen. Een enorme logistieke puzzel. Over de dri...
Lees verder

K_Dekker: veelzijdige aannemer met een voorkeur voor uitdagingen

Een team van 180 man, alle kennis in eigen huis, multidisciplinair en veelzijdig, dat is familiebedrijf K_Dekker. Vanuit drie vestigingen – Warmenhuizen, Krabbendam en Amsterdam – werken d...
Lees verder

Vooruitstrevendheid met onderzoek naar eeuwenoude Amsterdamse funderingspalen

Vooruitstrevendheid op het project “Vervangen drie (monumentale) bruggen” in de Vijzelstraat in Amsterdam. Daar zien de palen die eeuwenlang als fundatie van de bruggen over de Herengracht...
Lees verder

Historische waterwerken

In de binnenstad van Amsterdam drie historische bruggen – waarvan twee monumentale – van a tot z opknappen en vrijwel helemaal in oude luister herstellen: dat is zonder twijfel een mooie o...
Lees verder

Draagkracht bruggen Vijzelstraat getest

De kabels staan strak en de gezichten van de werklui gespannen, als een stuk beton van 8 bij 2 meter langzaam loskomt van de pijlers. Behoedzaam laat de machinist het gevaarte van ruim 20 ton naar ben...
Lees verder